Eerste werkdag! - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van sanne coer - WaarBenJij.nu Eerste werkdag! - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van sanne coer - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag!

Blijf op de hoogte en volg sanne

18 Maart 2013 | Ghana, Koforidua

Beste mensen,
In die paar dagen weer veel beleefd. Afgelopen donderdag is er een andere vrijwilligster bij me komen wonen/werken. Ze heet Lea en komt uit...Nederland!! JOEPPIEE! hahaha We gaan samen de activiteiten draaien, zodat we elkaar kunnen aanvullen en activiteiten groter kunnen aanpakken. Daarover straks wat meer.

Donderdagavond gaf Lea de kinderen een bellenblaas. De kinderen leken bijna gek te worden. Ze hebben er de hele tijd mee gespeeld en de volgende ochtend gingen ineens alle kleuters uit hun dak. Had een van de kinderen een bellenblaas mee genomen naar school. Gillend en lachen, die kleuters! Dat was echt zo grappig om te zien. Vrijdag hadden we om half 1 afgesproken met de 6 anderen, waarmee we op reis gingen. Rond half 2 was iedereen er en gingen we op weg naar het trotro station. Ik zal eerst maar eens een beschrijving geven van een trotro. Dat is in feite een 9 persoons busje, waar nog eens 4 stoelen in geplaatst zijn en deze worden volgepropt met mensen, voordat ze aanrijden. Daarnaast vallen de stoelen zo wat uitelkaar en is er geen bergruimte. Nou wij dus daarin gestapt. Hebben (gelukkig) maar een kwartiertje hoeven te wachten voordat het vertrok. De reis duurde in totaal 6 uur. Dus 6 uur lang in een trotro, volgepropt met zoveel mogelijk mensen en daarnaast nog eens een tas van 5 kilo op mijn benen. Dus dat was wel afzien. Maar eenmaal aangekomen, was het echt een BEACH house. Heerlijk. We sliepen in een hut waar 20 bedden in stonden (10 stapelbedden), dus we konden allemaal bij elkaar slapen. Natuurlijk erg gezellig. Eerst wat gegeten en toen verschillende spelletjes gedaan. De volgende ochtend vroeg op pad naar het Kaku, National Park. Dat is een natuurpark met bruggen hoog in de bomen (hoogte was 4,5 meter). Erg hoog, maar zo gaaf om over heen te lopen. Na het park ben ik met enkele anderen nog naar de stad geweest. Eenmaal terug lekker gedineerd en gaan slapen. De volgende ochtend zijn we naar de Cape Coast castle geweest. Dit ging over de slavernij. Heel shocked wat er is gebeurd daar. Na dit bezocht te hebben, snel geraced naar onze spullen om weer te gaan. Uiteindelijk zaten we om 3 uur in de trotro terug naar Koforidua. Dat bracht nogal stress met zich mee, zo gauw we uit de trotro stapten, kwamen er 20 gillende ' vechtende' taxichauffeurs op ons af. Rond 9 uur waren we in Koforidua en namen Lea en ik de trotro naar Akwadum. Maar voordat dat ding vol zat waren we 45 minuten later. Mijn ouders belden in me op, en dat terwijl mijn batterij bijna leeg was...Ik dus liichtelijk gestresst..Maar ik denk dat ik ze vanavond nog even bel. Vandaag mijn eerste echte werkdag gehad. Samen met Lea creative arts gedaan. We lieten de kinderen op een vel papier tekenen waar ze van hielden en wat Ghana voor hun betekende. Werkelijk waar een half uur was veel te kort. We hebben afgesproken dat ze de tekeningen nog af mochten maken deze week. Bij de kinderen van 6 en 7 jaar hebben we kleurplaten gegeven. Ze vonden de kleurplaten erg leuk. Ook zij moeten ze echt nog af maken. Om half 3 werden we ineens uit onze les gehaald (terwijl we nog echt midden in onze les waren) omdat Auntie Liesbeth met ons naar de supermarkt wilde. Dus afgerond en met haar mee gegaan. Nu dus achter het internet. Vanavond gaan we lekker chillen bij onze kamer. Zodat we even kunnen relaxen. De kinderen zijn erg leuk, maar na zo'n eerste dag is het wel even fijn om samen wat te drinken. Volgens mij kan ik nog zoveel vertellen, maar dat laat ik even voor later.

Kort samengevat: Een goed en relaxt weekendje gehad en een super goede en fijne eerste lesdag!

tchau peeps
xx AMA

  • 18 Maart 2013 - 20:28

    Bert & Sabine:

    Hoi Sanne,
    Wij zitten elke keer voor de pc om jouw geweldige reisverhalen te lezen.
    Dit doen we met plezier omdat je zo smakelijk alles weet te vertellen!
    Jeetje wat heb jij in die korte tijd al veel meegemaakt zeg!
    Zowel heftige dingen als leuke en grappige gebeurtenissen.
    Teveel om op te noemen .
    Fijn voor jouw dat je nu met z'n tweenen les kan geven, ook een stuk relaxter lijkt ons.
    Nog veel plezier en avontuur daarginds!
    O ja, ik vind het maar saai zonder jou op de Dreef!

    Groetjes,

    Bert & Sabine.

  • 19 Maart 2013 - 16:03

    Ellen:

    Hoi Sanne,
    Geweldig, die enthousiaste reacties van de kinderen.
    En leuk dat je goed contact hebt met de andere vrijwillgers.
    Het is zeker een echte verlichting dat je de lessen samen met Lea kan draaien.
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat :-)
    Liefs

  • 19 Maart 2013 - 17:20

    Silvia:

    Hi Sanne,
    Leuk om te lezen en fijn om te horen dat je een geweldige tijd hebt.
    Erg druk, maar allemaal leuk om te doen. Zorg goed voor jezelf!
    Ben zeer benieuwd naar jouw fotoboek :)
    groetjes,
    Silvia

  • 20 Maart 2013 - 13:28

    Soejati:

    Nou, je hebt je avontuur wel gevonden;). Geniet van je tijd daar en van de kinderen die blij zijn!
    Hier sneeuwt het... Whahahahaha....
    Greetzzz, Soejati.

  • 20 Maart 2013 - 15:02

    Marca Van Der Burgt:

    Hè Sanne,
    Wat leuk om jou ervaringen te lezen. Leuk dat Lea erbij is gekomen, dat jullie nu samen les kunnen geven, en leuke dingen kunnen doen!!!
    Ja ik herken alle dingen wel die je verteld, zo gaat het ook in andere Afrikaanse landen die ik heb bezocht !!! Geweldig, ik zie uit naar je verhalen, en ikzelf krijg nu ook alweer zin in Afrika!!!!! Groetjes en sucses hè meid!!!

  • 20 Maart 2013 - 18:34

    Jose Gloudemans.:

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat.Het zal een heel avontuur zijn daar.
    Zorg goed voor jezelf, en wij volgen je reisverslagen hier aandachtig.
    groeten Jose.

  • 20 Maart 2013 - 21:51

    José Vd Linden:

    Hai Sanne
    Weer een mooi reisverslag het lijkt of we er zelf bij zijn GENIETEN.
    Groetjes José.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Lees en hopelijk vind je mijn enthousiasme terug in mijn verhalen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 23522

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 08 April 2013

Ghana 2013

10 Mei 2006 - 10 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: