Het begin van iets moois! - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van sanne coer - WaarBenJij.nu Het begin van iets moois! - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van sanne coer - WaarBenJij.nu

Het begin van iets moois!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg sanne

29 November 2012 | Nederland, Zeeland

Beste mensen,
Hierbij open ik alweer een nieuwe waarbenjij.nu boek. Dit keer gaat mijn reis naar Ghana. Hier ga ik vrijwilligerswerk doen in een care project. Afgelopen zomer begon het bij mij te kriebelen. Ik wilde iets goeds gaan doen. Al jaren roep ik dat ik zo graag eens naar Afrika wil om daar mensen te helpen. En dat op vrijwillige basis. Op dit moment start ik met mijn laatste jaar SPH. Het is echter een thuisstudie en bepaal ik, de snelheid waarmee ik de opleiding afrond, zelf. Heel ideaal en zeker als in combinatie met mijn baan. Het is mijn laatste jaar en hopelijk kan ik de opleiding volgend jaar rond deze tijd afsluiten. Zodra ik ermee klaar ben, wil ik gaan nadenken over wat ik precies met de toekomst wil. Een van die dingen die op mijn TO DO list staan, is meehelpen bij een vrijwilligersproject. Omdat zo'n project erg duur is en ik op dit moment nog enorm geniet van de huiselijkheid van mijn ouders, leek me dit het juiste moment om weer eens benen in de wereld te gaan zetten. In 2006 ben ik ruim drie maanden weggeweest en heb me ingezet voor gehandicapten op een summercamp in Amerika. En heb daarom al gesnoept van het lang van huis af zijn...toch is dit een ander verhaal. Afrika is een land van armoede. Een land waar apartheid (ondanks dat het afgeschaft is) een rol blijft spelen. Afrika kan in mijn ogen veel hulp gebruiken. En vele handen maken ligt werk. Ik zal in die vier weken moeten afzien. Afzien van beperkte stroom, voedsel en wasmogelijkheden. Alles is er wel, maar in beperkte mate. Nog maar te zwijgen over de projecten waar ik mogelijk geplaats ga worden. Kinderen die 'geen' toekomst hebben en met behulp van vrijwilligers toch de kansen krijgen om een bestaan op te bouwen. Hiervoor wil ik mijn handen uit de mouwen steken! En dat ga ik doen ook! Ik vertrek in mijn eentje, gelukkig wel het een en ander georganiseerd door Project aboard. Mijn traject begon echter al in de afgelopen zomervakantie. Nu is het eind november en merk ik dat het toch wel snel gaat allemaal. Ik besef ineens dat ik nog zo enorm veel moet regelen en eigenlijk ook weer niet...Het is vreemd om te weten dat ik er over drie maanden klaar voor ben en op het punt sta op mijn spullen te pakken. Maar tot die tijd zal, ik geregeld berichten plaatsen. Gewoon om mijn spanning, stress en enthousiasme te delen.

Met vriendelijke groeten,
Sanne vd Coer

  • 29 November 2012 - 22:14

    Kristel:

    Heb enorm veel bewondering voor je Sanne! You are my hero!
    Succes met de voorbereidingen.
    Liefs!

  • 02 December 2012 - 23:08

    Papa En Mama Vd Coer:

    mooi begin sanne. we staan achterje, dat weet je. je pa en ma.


  • 02 December 2012 - 23:22

    Dianne:

    Heel veel succes Sanne.
    Ik hoop dat je het er heel leuk gaat hebben ook al is er veel armoede.

  • 03 December 2012 - 00:26

    Marjorie:

    Heey Sanne, ben een collega van je moeder en zag het op fb staan. Super dat je dit gaat doen!!
    Heel veel succes!!!

  • 03 December 2012 - 04:46

    Annemarie:

    Heey zus
    Wij steunen jou, super dat je nu dit gaat doen...

    Groetjes Annemarie
    siebren Noah elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Lees en hopelijk vind je mijn enthousiasme terug in mijn verhalen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 23569

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 08 April 2013

Ghana 2013

10 Mei 2006 - 10 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: