maandag - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van sanne coer - WaarBenJij.nu maandag - Reisverslag uit Koforidua, Ghana van sanne coer - WaarBenJij.nu

maandag

Blijf op de hoogte en volg sanne

25 Maart 2013 | Ghana, Koforidua

Beste mensen,
Elke keer als ik de reacties lees word ik er zo blij van!

Nou het weekend. Vrijdag vertrokken ipv om 1 uur pas om half 3. We waren echter om half 11 al klaar met werken en hebben dus even lekker geluierd op onze kamer. Om half 3 troffen we de andere meiden en heer en stapten we vol goede moed de trotro is. Deze keer was de reis echter maar 3 uur en dat was een heel groot verschil met vorige week..Heel fijn! Toen we aankwamen was het ongeveer 7 uur en dropten we onze spullen in een primitief kamphutje. Uiteraard geen stroom, dus lang leve de zaklampen!!

Na aankomt even lekker gegeten en gezellig geklets. En na het eten lekker genoten van wat drankjes aan de bar. We zaten op een ronde terras en het was zo gezellig. Er kwamen steeds meer mensen bij zitten. We deden spelletjes en het was echt genieten. Geen idee wie die mensen allemaal waren en ze kenden elkaar volgens mij ook niet, maar dat is de gezelligheid van Ghana. Heerlijk! De volgende dag lekker op het strand gaan liggen en geluierd. Uiteraard waren er diverse souveniers winkeltjes en dus wat spulletjes gekocht. Uiteraard ben ik verbrand. Dat is best gek want zo vaak komt dat niet voor uiteraard! Dus ik me lekker onder een koude douche gestort en mijn huidje goed verzorgd met after sun. Ik wil natuurlijk over 2 weken wel een lekkere bruine kleur hebben, ipv een wit gevlekt velletje. Maar ik bleek niet de enige en besloten we om de volgende dag maar uit de zon te blijven (hoe moeilijk dat hier dan ook is). Na een luier dag lekker wat gedronken en gedanst in het barretje bij de resort. Uiteraard vliegen die mannen direct op je af en lijkt er ' gevochten' om je te worden. Maar goed, ik raakte aan de praat met een jongen. Simon. Gewoon gezellig, verder niks. Na wat gekletst te hebben ging ik naar bed en zei hij dat hij de volgende dag nog even kwam om me te zien. Ik dacht echt..jaja..dat zal wel. Maar goed de volgende dag toen we boven op een terras zaten in de luierstoelen kwam hij ineens aanzetten. Gelukkig kon ik hem wel een beetje afwimpelen. Aangezien we om 2 uur weer zouden vertrekken. Zo fijn!! hahaha Maar goed, zondag weer op weg terug naar de stad Koforidua. Eenmaal aangekomen in ons nederig stulpje lekker nog wat gegeten en toen gaan luieren in onze bed. Tegelijkertijd moesten we onze programma van deze week nog even uitstippelen. Het is echter een korte week ivm pasen. Vandaag begonnen met slingers maken met de kinderen. Het was een geslaagde actie en de kinderen zijn ijverig aan het werk. Ze willen het zo graag en zo goed doen! Echt leuke resultaten! Uiteraard op de foto gezet. Vanmorgen hebben we de nursery kinderen lekker buiten bezig gehouden. Ze begrijpen er echt geen donder van, maar zo leuk om ze toch iets te laten doen. Tikkertje, memorie (de Lion King of course). En liedjes zingen. Dat vinden ze zo leuk hier, dus daar geven we graag gehoor aan. Na de break ben ik helaas weer erg ziek geworden. Sinds vorige weekend heb ik met tussenpozen enorm veel krampen etc. Dus vandaag met mijn Auntie naar de apotheek geweest om extra medicijnen te halen. Hopelijk dat het nu stopt. Maar ondanks dat geniet ik echt nog steeds met volle teugen!
Aanstaande weekend zouden we eigenlijk naar het Mole National park gaan, maar het is ook Pasen. Wisdom heeft ons uitgenodigd om mee naar de Hills te gaan. Er schijnt daar een groot festival te zijn wat je niet kunt missen en uiteraard wil ik ook een kerkdienst meemaken hier. Dus het een is lange weekend hier. Donderdag gaan we de school opknappen. Vrijdag hoop ik nog met Wisdom naar de Villages te gaan en zaterdag ga ik de Umbrella rock bezoeken. En dan zondag met Wisdom op stap en maandag...Uitrusten denk ik...En dat zit ik ook weer in mijn laatste week!!
Ik moet nog zoveel doen, maar dat moet wel goed komen denk ik!!

Ik ga nu weer even stoppen en spreek jullie snel weer!
xxjuss

  • 25 Maart 2013 - 17:59

    Els:

    Hmm, Simon en Sanne, klinkt wel goed hoor ;) hahaha!
    Leuk verhaal weer Sanne, druk druk druk heb je het, dat hoor ik wel! Goed bezig met al dat lesgeven en die kinderen vermaken! :) Geniet er maar goed van en tof dat je zo'n goed contact hebt met die Wisdom... Ideaal, dan zie je ook echt veel van de bevolking! Leuk!
    Ben heel benieuwd naar al je verhalen en foto's!
    Genieten!!!
    Xx

  • 25 Maart 2013 - 20:59

    Bert & Sabine:

    Hoi Sanne,
    Wat heb je weer een hoop meegemaakt zeg !
    Het is elke keer weer genot om jouw verhalen te lezen.
    Grappig dat je daar zo'n gozer hebt moeten afwimpelen.
    Wie weet komen er straks nog meer!
    Wij zijn benieuwd wie er mee komt.
    Dan kunnen we met z'n 4 en uit eten gaan!
    Wat heerlijk dat je daar elke dag zon hebt , maar dat is daar natuurlijk normaal.
    Hier is het niet te harden van de kou.
    Ons paasweekend word zoals het er nu uit ziet ijskoud brrrrrrrr.
    Daar zal jij geen last van hebben.
    Wat vervelend dat je nou weer last hebt van die krampen, hopelijk snel weer beter.
    We zijn benieuwd wat je volgende keer weer te vertellen hebt.
    Veel plezier , en geniet ervan.

    Groetjes,

    Bert & Sabine.

  • 25 Maart 2013 - 22:33

    Kristel:

    Sanne, weer super leuk geschreven! :)
    Wat maak je toch allemaal mee. ;-)
    Klinkt alsof het super gezellig is en je veel leuke nieuwe mensen hebt ontmoet.
    Ik wens je via deze weg alvast een Zalig Pasen! Ben benieuwd hoe ze dat daar vieren. :D
    Liefs!

  • 25 Maart 2013 - 23:12

    Pap En Mam:

    ha die sanne.
    leuk dat je even tijd hebt kunnen vinden op dit op te schrijven.
    ik hoop voor je dat de krampen ophouden, is niet zo prettig volgens ons.
    en ook gezellig dat je regelmatig andere vrijwilligers ontmoet in de weekende.
    hier verder alles goed. met pasen gaan we uit eten met z,n alle.
    wij zijn benieuwd wat je daar met pasen weer mee maakt.
    groetjes en xx van ons

  • 27 Maart 2013 - 19:06

    Martien En Willemien:

    Ha Sannemeisje,
    Wat gezellig daar bij jullie.
    We denken er hard over om onze vakantie maar eens naar Ghana te boeken.
    Dan hebben we in ieder geval zekerheid van zon, hier moeten we nog zien of het nog wel lente wordt!!
    En dan de verhalen die men dan kan vertellen.Jij maakt nog eens wat mee.
    Heerlijk om jou verhalen te lezen,nu maar hopen dat je snel van je klachten af komt want dit is erg
    vervelend, zo geniet je niet terwijl de tijd toch al zo kort is.
    Heel veel liefs en tot de volgende vertelling.

  • 29 Maart 2013 - 12:02

    Ellen:

    Hoi Sanne,

    Weer een heel mooi verhaal. Lekker relaxen tussendoor heb je ook nodig, met al die indrukken.
    Fijne Ghanese Paasdagen :-)

    Liefs

  • 30 Maart 2013 - 10:45

    Corry En Piet Uit Mill:

    Hallo Sanne

    Hier ben ik weer, je verslag weer met veel plezier gelezen, drukke week gehad met de nodige verrassingen, zijn de buik krampen weer voorbij, het zou toch jammer zijn dat die blijven vervelen, want de tijd vliegt voorbij voor jou, en dan moet je dat niet hebben.
    Ik wens jou heel fijne paasdagen daar, en een goei weekend als je weer op stap gaat, zorg dat je niks mist van het kerk gebeuren daar, en kom straks maar met veel foto's thuis waar we allemaal benieuwd naar zijn,

    Heel veel Lieve groetjes uit Mill.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Lees en hopelijk vind je mijn enthousiasme terug in mijn verhalen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 23513

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 08 April 2013

Ghana 2013

10 Mei 2006 - 10 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: