Leuk nieuws!! - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van sanne coer - WaarBenJij.nu Leuk nieuws!! - Reisverslag uit Zeeland, Nederland van sanne coer - WaarBenJij.nu

Leuk nieuws!!

Blijf op de hoogte en volg sanne

04 Februari 2013 | Nederland, Zeeland

Beste mensen,
Afgelopen vrijdag mijn visum aan gaan vragen bij de Ambassade van Ghana, in Den Haag. Wat een stress had ik daarvan!! In de week ervoor zo raar gedroomd. Elke nacht zeker drie keer het vliegtuig missen en zaken regelen voor het werk, dié niet eens mijn verantwoordelijkheid zijn! pfff...Maar goed, na 4 keer dubbel checken op weg naar de Ambassade. Na telefonisch contact (zodat ik het zeker wist) aangeklopt bij een fotograaf en foto's gemaakt. Uiteraard bleef mijn gezicht niet erg goed plakken, dus na enige pogingen leken ze dan toch echt goed te zijn. Om 9 uur bij de Ambassade, lijken ze pas om 10 uur open te zijn. Ik, samen met mijn vader, een kopje thee gaan drinken op de hoek. Eindelijk 10 uur! Wij daar naar binnen. Naar meerdere malen hetzelfde verhaal gehoord te hebben bliepten de nummertjes op het scherm. Na nog geen half uur sprong ik vol enthousiasme op van mijn stoel richting het kamertje! Nam plaats op mijn stoel, brief werd door gelezen en het enigste wat ik te horen kreeg was; You can pay her 50 euros. Dus ik betalen, kreeg ik een briefje en ik kon weer gaan....Was dit alles?! Nou wat een gestress om niets! hahaha maar goed, lekker nog geluncht en toen weer op weg naar huis....

Vandaag kreeg ik bericht dat de gegevens van mijn project geplaats waren op de project abroad site. Ik ging in vol gas vanuit mijn werk naar mijn huis. Uiteraard leek het verkeer dan langzamer te gaan en vormden er enorme files. Maar goed, eindelijk thuis en versneld mijn avondeten naar binnen gewerkt. Wiebelbenen en enorm hyperactief kroop ik achter de computer. En daar stond het...

Ik ga werken op de Akwadum Christian Village School and Orphanage. Wat wil zeggen dat ik les ga geven in letters, cijfers, vormen en kleuren. Kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar...Echter schijnt het wel maar voor 4 uurtjes per dag te zijn...Gelukkig staat er beschreven dat veel vrijwilligers er voor kiezen om na deze uren te gaan helpen bij de kinderopvang..Dus eens kijken wat we kunnen regelen. In ieder geval is dit project 3 ochtenden en 2 middagen. Naast het les geven, ga ik een achttal (tussen de 5 en 9 jaar) kindjes (weesjes die bij de school wonen) helpen met hun huiswerk, spelletjes doen en leuke dingen mee ondernemen. Natuurlijk heb ik hier ontzettend veel zin in. Ik heb ook al foto's van ze gezien en echt waar....lijk nu al verliefd op ze te zijn!! Daarnaast stond er ook beschreven dat ik bij een pas getrouwd stel zal slapen. Beiden werken ze ook op de school en verzorgen de 8 kindjes buiten de schooltijden. Ik heb een slaapkamer waarop twee bedden staan (wat kan betekenen dat ik deze dan ook moet delen) met een goed matras en een ventilator. Daarnaast kan de kamerdeur ook op slot en de badkamer (dit is wel heel bijzonder) deel ik met de familie.

Men o men o men, wat heb ik er zin in!! Nu mezelf toch maar eens even flink voorbereiden op de engelse woorden voor diverse dingen...Zodat ik niet voor gek sta voor de klas. En ook nog eens leuke activiteiten bedenken, die ik daar kan doen! Jeetje, wat heb ik er zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar goed, dit is even genoeg voor nu...Nog iets meer dan 4 weken te gaan....

Ajuusss

  • 04 Februari 2013 - 18:46

    Els:

    Oeeehhh het komt nu echt dichtbij!
    Wat gaaf dat project! Misschien kan ik je nog wel helpen aan leuke activiteiten!
    Succes met alle voorbereidingennnn!
    Xx

  • 04 Februari 2013 - 18:53

    Kristel:

    Super vet Sanne!!
    Klinkt heel erg goed. :) Wat spannend joh!! :D

  • 04 Februari 2013 - 19:14

    Lotte:

    Wauw! sanne wat een super gaaf project!

    Heel veel plezier " Pannekoek",
    succes met je voorbereidingen en lees graag je verhalen!

    groetjes Lotte (je ex collega!)

  • 04 Februari 2013 - 19:39

    Anke:

    Wat gaaf!!!,
    Dit gaat jou helemaal lukken...Ik zie je al helemaal genieten van alle kindjes.
    Succes met de laatste voorbereidingen.

    XX

  • 04 Februari 2013 - 21:13

    Helmi:

    Veel plezier met de voorbereidingen, en veel succes!
    Groetjes Helmi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanne

Lees en hopelijk vind je mijn enthousiasme terug in mijn verhalen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 23494

Voorgaande reizen:

09 Maart 2013 - 08 April 2013

Ghana 2013

10 Mei 2006 - 10 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: